עיצוב גינות במרכז

לא בכדי מתואר המרכז כ"אזור בו הכל קורה", זה נכון גם לעולם של הקמה ועיצוב הגינות. רב הצמחיה, האלמנטים והחומרים בהם נשתמש יקרמו עור וגידים בגינות במרכז, פשוט כי במרכז יש הכל מהכל: ישנו אקלים ים תיכוני עם כמויות משקעים נאות בחודשי החורף, ישנם חודשי קיץ חמים (אך לא חמים מדי בהשוואה לאזורים אחרים בישראל) וישנן תקופות מעבר נאות בהן חלק גדול מסוגי הצמחייה ישגשגו ויפרחו במלוא הדרם.

לפיכך, כאשר נעצב גינה במרכז נוכל להפוך אותה לכל מה שאנחנו חולמים עליו. נוכל לעצב גינה טרופית ססגונית, גינה ארץ ישראלית חמימה, גינה יפנית מרשימה ובעצם כל צורך, רצון וחלום שיעלה.

אנחנו ממליצים בחום לקשט את עיצוב הגינה בנגיעות עירוניות, שישתלבו עם האווירה האורבנית הכללית של אזור גוש דן והסביבה. חשוב מאוד שהגינה תתאים לרוח העיצוב הכללית ותהיה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהנכס.

 

עיצוב גינה במרכז עם שילוב של כל העולמות

עיצוב גינות במרכז הארץ לוקח בחשבון את אילוצי האקלים באזור ומשלב את היופי, החן והעמידות שיש לאזורים השונים בארץ להציע.

כשאנחנו מתכננים במרכז נשתמש בחומרים כמו אבן כורכר או ג'מאין (אבן חברון) ונשלב צמחי בר מקומיים כמו מרוות למיניהן, מיני אלות, כליל החורש ופקעות של רקפות וכלניות.

תכנון ועיצוב גינות במרכז הארץ הוא "דינמי" יותר מכיוון שהנוף האורבני והצפוף של מרכז הארץ מאפשר לנו מעצבי הגינות יותר חופש פעולה וייבוא של אלמנטים שונים מרחבי הארץ.

לדוגמה, אנחנו יכולים לקחת מהצפון את אבני הבזלת ולשלב צמחים עמידים וחסכוניים במים מהדרום וליצור גינה ארץ ישראלית שלמה.

כאשר ניגשים לפרויקט של עיצוב גינות במרכז ובכל אזור בארץ אנו שמים לנו למטרה, לדמות כמה שיותר את הגינה לטבע שמסביבה, גושים גדולים של צמח אחד יוצרים מרבדים של צבע אחיד בתוכם נשלב כתמי צבע מתאימים ו"נשחק" עם גובהם של הצמחים.

חשוב לסייג ולומר כי גם למיקום הספציפי של הגינה בתוך מרכז הארץ תהיה השפעה על העיצוב, וגינה אשר תוקם בקרבת הים התיכון אינה דומה לגינה אשר תוקם באזורים מזרחיים יותר.

לכן, כאשר אנחנו מתייחסים למרכז אנחנו שמים דגש על היישובים הקרובים יותר לים ועד לרדיוס מסוים: הרצליה, תל אביב, יפו, רמת השרון, רמת גן, גבעתיים ועד לנקודה המזרחית ביותר שהיא על קו האורך של גני תקווה. מזרחית משם, כבר נצטרך להתמודד עם אקלים השונה במעט וצרכים ואילוצים אחרים.

 

דוגמאות מגינות מעוצבות שהקמנו במרכז הארץ:

עיצוב גינה בסביון – שלוש תמונות הלקוחות מפרויקט שביצענו בסביון ומדגישות את השימוש שעשינו באבני כורכר טבעיות המשמשות כאבני דריכה, גם בריצוף וגם בפינת הישיבה. חיפוי הקיר נעשה באמצעות אבן פירוק אשר עשתה את כל הדרך מהכפרים הערביים בצפון. בגינה רואים חלק מהצמחים שנשתלו, כגון זנים שונים של מרוות, רוזמרין, ועוד.

גינה מעוצבת ברוזמרין במרכז

עיצוב גינה בסביון

גינה מעוצבת במרכז הארץ

 

עיצוב גינה ברמת גן – זוהי גינה ברמת גן בה שילבנו חומרים מקומיים כמו אבן חברון שמתאימה לריצוף הבהיר, דק העשוי מעץ אורן וברושים טוטם מזן "שער הגיא". עיצוב הגינה מבליט את היותה של הגינה חלק בלתי נפרד מהנוף האורבני העוטף אותה ועם זאת מצליח לשמור על בועה ירוקה ומודרנית בלב החלל העירוני.

עיצוב גינה ברמת גן


כיצד למצוא מעצבי גינות מומלצים במרכז?

אם השתכנעתם כי דרוש לכם מעצב גינות ואתם רוצים לדעת איך למצוא את המעצב המושלם והמומלץ עבורכם אז ריכזנו עבורכם מספר טיפים והמלצות שיקלו על המלאכה:

  • מציאת מעצב גינות בראש שלכם – ישנן חברות רבות לעיצוב גינות, חלקן עושות עבודות מדהימות ומעסיקות את המוכשרים והיצירתיים ביותר בתחום, אך האם הם בהכרח המעצבים עבורכם? עיצוב גינות צריך לקחת בחשבון את טעמם של בעלי הגינה והדיירים ולא רק את דעת המומחים. מומחים בעיצוב גינות ידעו לתת דרור למחשבה ולדמיון של הבעלים ולהביא אותם בצורה הטובה ביותר אצלם בגינה.

  • המלצות על מעצבי גינות – רשת החיפוש גוגל ורשתות המדיה השונות מלאות בהמלצות, ביקורות ומידע עשיר על רוב בעלי המקצוע. היכנסו לעמוד הפייסבוק של חברת עיצוב הגינות, התבוננו היטב בעבודות שביצעו, קראו המלצות של לקוחות קודמים ועקבו אחר הדירוגים. כמו כן, נניח ואתם גרים בעיר תל אביב אז כדאי לכם לבקר בקבוצת פייסבוק של תושבי העיר ולבקש המלצה על מעצב גינות מומלץ בתל אביב. נכון הדבר גם לגבעתיים, רמת גן, הרצליה וכל מקום אחר. אתם תופתעו מכמות המידע הקיים בקבוצות הללו.

  • תיק עבודות של חברת עיצוב הגינות – אם אתם רוצים לעצב גינה במרכז אז כדאי לחפש חברות עיצוב גינות שעיצבו מספר גינות באזורים הללו. היכרות עם תוואי השטח, עם הצמחים האופיינים לאזור, הסלעים שיפארו את הגינה בצורה הטובה ביותר ואף סוגי החול והאדמה יועילו מאוד להצלחתו של הפרויקט.

  • חפשו אנשים טובים! עיצוב גינות בין אם במרכז ובין אם במקומות אחרים בארץ דורש תהליך עבודה שעתיד מספר ימים טובים ואף יותר מכך. משיחת הטלפון הראשונה ועד גמר סיום הפרויקט אתם תידרשו לעבוד עם אנשי המקצוע, לשמור איתם על תקשורת (לפעמים יומיומית) ולהעביר את ההארות, הרשמים ולפעמים אף ההערות שלכם. אם מעצב הגינות אינו יודע לקבל ביקורת, אינו תקשורתי דיו ואינו נעים הליכות אז כך גם תהיה החוויה האישית שלכם מהתהליך. עיצוב גינות הוא בונוס אדיר ותהליך שכיף להיות חלק ממנו ולכן כדאי לשכור את שירותיה של חברת עיצוב גינות במרכז שתגרום לכם לאהוב את התוצר הסופי ואת כל תהליך העיצוב וההקמה.