עיצוב גינות בצפון הארץ

עיצוב גינות בצפון הארץ נשען על מספר רב של משתנים, בראשם האקלים.
חומרים, סלעים וצמחים מושפעים ישירות מהאקלים ועל כן יש לבחור אותם בקפידה.

כמובן כי עיצוב הגינה לא יושפע אך ורק מאלמנטים חיצוניים ויש לדאוג כי זה עולה בקנה אחד עם רצון הבעלים ומתאים גם לרוח הכללית של השכונה, הבית והאופי של הדיירים.

עוד בשלבים המוקדמים, טרום העיצוב, כדאי לעשות סיבוב בשכונה, לראות את הטבע המשתקף מחצרות הבתים ומהסביבה הטבעית ולהתאים את עיצוב הגינה שלנו לרוח הכללית (אין זה אומר כי היא לא תהיה מרשימה יותר מכל שכנותייה:).

עיצוב גינה בצפון מצריך ידע מוקדם

חלקה המרכזי והצפוני של ישראל נמצא ברצועת אקלים עולמית שנקראת רצועה ים תיכונית/ ממוזגת ובעקבות תנועת קרני השמש ברצועה זו משתנה האקלים: בתקופת החורף יהיו טמפרטורות נמוכות ומשקעים מרובים, ומנגד, בתקופת הקיץ הטמפרטורות יהיו גבוהות וללא משקעים. בנוסף, בגלל זווית קרני השמש, ככל שעולים צפונה, הטמפרטורות יורדות.

לפיכך, עיצוב גינה בצפון אין הוא דומה לעיצוב גינה באזורים אחרים בארץ כגון הדרום. הכנה מוקדמת והכרות מעמיקה עם תוואי השטח בו תוקם הגינה הינה הכרחית לצורך גינה מעוצבת ומשגשגת לשנים ארוכות.

על מנת לעצב גינות בצפון נעשה שימוש בחומרים מקומיים כמו בזלת, אשר תוצב כסלע בערוגות הצמחים, ואף תוכל לשמש אותנו בתור אבן דריכה.

גם בהיבט של בחירת צמחייה לגינות בצפון הארץ יש צורך בבחירה מוקפדת ומושכלת. שילוב של צמחייה עמידה לקור וצמחייה אשר צומחת בר באזור, כגון: דולב מזרחי, דפנה, מורן החורש, מיני אלון שונים ועוד יועילו מאוד והן הבחירה המועדפת על אדריכלי נוף כאשר מדובר על עיצוב גינות בצפון הארץ.

את החגיגה נתבל בשתילת עצים וצמחים נשירים וכמו-כן נשלב גם עלווה מחטנית.

יחד עם כל הצמחייה שהוזכרה לעיל כדאי לשלב גם צמחים עם פירות קישוטיים, לרוב צבעוניים, קטנים וכדוריים, אשר צבעם מסמל לציפורים שאפשר לאכול אותם. שילוב של צמחיה מסוג זה תבטיח מעבר לצמחים מרשימים גם ביקורים של ציפורים נודדות.

  • יציאת הפירות קשורה לתופעת טבע גדולה מאוד – נדידת הציפורים! הטבע מכין מלאי מזון גדול לפני היציאה למסע הציפורים והמשך אספקת מזון לאורך כל תחנות הדרך.

איך זה נראה במציאות?

נשתמש בצמחים ופריחות בעלי דימויי קר – פרחים קטנים ומסודרים בדר"כ בתפרחות, צורתם פשוטה עם צבעוניות מתונה ובל נשכח את צבעי השלכת!

גינה מעוצבת בצפון
פרחים קטנים ופשוטים המסודרים בתפרחת

גינה מעוצבת בצפון הארץ
כל-כך הרבה צבע בפרח אחד

ציפור גן עדן בגינה בצפון
פרח בעל דימוי חם לאזורים אחרים בארץ

עיצוב גינות מתחיל כבר בשלב התכנון

פעמים רבות אנחנו נוטים לרתום את הסוסים לפני העגלה ולחשוב על התוצר המוגמר של הגינה המעוצבת שלנו עוד בטרם חשבנו על התכנון שלה.

תכנון גינה אשר עתידה לקום בצפון, בהתבסס על האקלים אותו הזכרנו ועל האתגרים הקיימים באזור זה הוא קריטי וינבא את הצלחתו של הפרויקט, או להפך.

אם אתם מתגוררים בקרבת הים אז תצטרכו אף לאמוד את המרחקים המדויקים של הגינה מקו המים. לדוגמה, צמחיה הדרושה לאזורים של עד 50 מטר משפת הים ידועה כצמחיה קו ראשון ולה יש מאפיינים ספציפיים אותם צריך לקחת עוד בשלבי התכנון.

יחד עם זאת, כבר בשלבי התכנון הראשוניים נגדיר את אופי וקונספט הגינה, נשרטט אותה בקווים כלליים ואף נדמה את מיקומם המשוער של מערכות ההשקיה והתאורה הדרושים, שיתנו מענה לצרכים הייחודים של הגינה. זכרו כי אם החלטנו על עיצוב גינה בצפון הארץ אז נצטרך לבחור מערכת השקיה מתאימה שתקח בחשבון משקעים רבים בחורף והיעדר משקעים בקיץ ורצוי גם שתשלב מידת מה של חסכנות.

זכרו כי הקפדה מתפשרת על כל פרט ופרט, הן משלבי התכנון הראשונים והן בשלבים האחרונים של עיצוב הגינה הם אלה שיזכו אתכם בצל"ש או טר"ש ויבדילו את הגינה שלכם מכל מה שזכיתם לראות לפניה.

 

גינה מעוצבת ברמת גימור גבוהה

גינה מעוצבת בצפון וברמת גימור גבוהה דורשת תכנון קפדני, עבודה מקצועית ואיכות בלתי מתפשרת שתבוא לידי ביטוי בסוג הצמחיה, הסלעים, ומערכות ההשקייה והתאורה.

לצד כל זה ניתן להוסיף אלמנטים נוספים של בריכות נוי, מפלים מלאכותיים ועבודות עץ שיהוו את הדובדבן שבקצפת ויאירו את הגינה בגוון ייחודי. מומלץ להוסיף אלמנטים שתואמים לסוג האקלים המקומי ויותירו עיצוב הרמוני עם שאר המשתנים בגינה.

כאשר אנחנו ב"ואטרו אדריכלות נוף" מובילים פרויקט של עיצוב גינה בצפון אנחנו ממליצים בחום לשמור על סביבה ירוקה ולהשתמש בחומרים ואלמנטים ירוקים ואקולוגיים, העולים בקנה אחד עם הצפון הירוק. ההקפדה לשמירת סביבה ירוקה ושימוש במשאבים קיימים תורמים למראה הכללי של הגינה ומעניקים לה מראה טבעי מחד ומוקפד מאידך. אלו הם הפרטים הקטנים שמסייעים לנו לחתום פרויקט מוצלח של עיצוב גינות בצפון.

תכנון גינות בצפון
האם ניתן לשלב פרח בעל דימוי חם אצלכם בגינה?

עיצוב גינה בצפון אצל המומחים

אין זה סוד שניתן להקים ולעצב את הגינה בעצמכם וכראות עיניכם, אך אתם בוודאי גם יודעים כי במרבית המקרים זה לא ייראה כפי שזה נראה אחרי שזה מבוצע על ידי מומחים.

אם אתם רוצים לעצב גינה בצפון, ולהיות הבעלים המאושרים של הגינה שתמיד חלמתם עליה, אז הדרך מתחילה ומסתיימת בשירותיהם של מומחים לעיצוב גינות.

מי שלומד לעומק את המלאכת המחשבת של עיצוב והקמת גינות הוא אדריכל הנוף, אשר בידיו ובמוחו הכלים לעיצוב גינות ברמה הגבוהה ביותר. חשוב להבין כי לא כל גנן הוא אדריכל נוף (בפועל רק חלק מאוד קטן מהם) ולא כל אדם יוכל להקים לכם את הגינה המושלמת שתתחשב בכל הצרכים שלכם.

אז אם אתם מתגוררים בצפון, אוהבים את מה שרואות עיניכם בעמוד הנוכחי ורוצים את כל הטוב הזה גם לעצמכם ולגינה שלכם אז נשמח שתיצרו איתנו קשר.

"ואטרו אדריכלות נוף" אמונים על עיצוב עשרות גינות בצפון, כאשר כל גינה שונה מחברתה, עם צמחייה ייחודית ועיצובים מרהיבים המתאימים לדיירי הבית.

אנחנו אוהבים מאוד את מה שאנחנו עושים ונשמח ליישם זאת גם אצלכם! לפרטים נוספים צרו קשר בכל אחת מהדרכים הבאות: כאן באתר בטפסי יצירת הקשר, במייל, או בטלפון 050-3454600.